Berpantang Cara Moden Kembali Sihat Dan Bertenaga Dengan Pantas


Zaman moden ni rata-rata nak sihat dan cantik dengan pantas selepas bersalin hakikatnya kita terlupa bagaimana badan kita berubah selama 9 bulan dengan rahim dari kecil menjadi besar, ditambah pula dengan luka bersalin samada bersalin normal atau caeserean.

Badan kita ni lah satu-satunya yang perlu kita jaga, yang perlu kita belai supaya ia kembali sihat dan bertenaga. Menjadi seorang ibu tanggungjawabnya besar, kita juga bertanggungjawab atas badan kita. Supaya sihat dan cergas mudah untuk kita menguruskan keluarga.

Mungkin masa dulu takde pilihan terpaksa ambil suplemen tradisional yang mana ramai yang kurang suka, dah beli akhirnya makan tak habis, terbiar begitu sahaja. Bagi yang bersalin caeseran pula mereka tidak boleh berbengkung terlalu ketat, tak dapat nak bertungku dalam erti kata yang lain mana-mana yang berkaitan dengan tradisional agak sukar dilaksanakan.


Nak biarkan sahaja badan kita pulih tanpa makan apa-apa suplemen hanya bergantung pada makanan harian kita? Ianya adalah mustahil kerana makanan yang kita makan setiap hari belum tentu cukup kandungan nutriennya, INGAT kita nak menyusukan baby , perlu makanan yang bernutrisi tinggi agar baby juga dapat manfaatnya.

Apa pilihan yang ada bagi ibu-ibu moden yang berpantang? SHAKLEE la jawapannya :)


Vitamin Shaklee Membantu Ibu Yang Berpantang






Ramai ibu-ibu yang mengambil vitamin Shaklee bermula dari awal pregnant hingga bersalin dan meneruskan semasa menyusukan baby. Sangat menguntungkan bagi mereka yang bermula dengan Shaklee lebih awal.


Setiap vitamin ada fungsinya sendiri.

ESP

Membantu menguatkan rahim, bertindak sebagai milkbooster, kulit lebih cantik, memberikan tenaga, menghilangkan strech mark, mengawal selera makan bonusnya badan kembali slim.

Vitamin E

Menghilangkan parut strech mark dengan lebih berkesan, kulit lebih flawless dan glowing. Semasa hamil perubahan hormon berlaku inilah masanya nak hilangkan parut jerawat, jeragat yang mungkin naik sepanjang tempoh kehamilan.


Vitamin C

Menguatkan imun sistem agar tidak mudah dijangkiti penyakit, baby juga dapat manfaatnya melalui penyusuan ibu. Kulit juga semakin  cerah dan halus. Vitamin C membantu luka kering dengan cepat.


Ostematrix

Membekalkan kalsium, milk booster, melawaskan pembuangan, elakkan sakit kaki lutut pinggang cramp.

Alfalfa

Membuang angin dari badan, melawaskan, detox, milk booster, mengetatkan kembali miss V, mengatasi masalah keputihan

Vitalea

Menambah tenaga, pelengkap nutrisi, untuk kecantikan dan kecantikan keseluruhan. Dalam Vitalea ada Zinc yang dapat membantu merawat dan mengeringkan luka bersalin dengan lebih cepat/

Omega Guard

Membekalkan EPA dan DHA untuk perkembangan minda baby ianya disalurkan melalui susu badan, membakar lemak berlebihan, membuang lemak selulit dan juga mengatasi masalah perut buncit.


Lecithin

Sebagai tambahan bagi ibu yang mengalami masalah bengkak susu, boleh ambil Lecithin. Ianya memang sangat membantu dalam mengurangkan bengkak susu. Bengkak susu ni sakit tau boleh sampai demam kita dibuatnya.


Untuk bakal-bakal ibu boleh lah start prepare Set Berpantang Shaklee, Kak Arni boleh cadangkan ikut budget ibu-ibu.





Jika tak suka makan pil boleh ambil Vivix, jika ambil Vivix 2 botol dapat free membership dan cash rebate. Best ke best :)


Labels: ,