Penghidap Penyakit Alzheimer Pulih Dengan Vivix



Alzheimer adalah masalah kesihatan umum yang semakin serius dihadapi oleh golongan warga emas dan memerlukan penjagaan keluarga mereka.


“Alzheimer merupakan penyakit nyanyuk yang biasa menyerang warga emas. Mengikut statistik Asia Pasifik, penghidap penyakit ini telah mencecah 18 juta orang. Lebih kurang 60,000 orang di Malaysia merupakan penghidap Alzheimer. Dijangka pada tahun 2020, angka ini akan berganda kepada 120,000 orang"


Individu yang berisiko untuk mendapat penyakit ini ialah seseorang yang menghidap hipertensi apabila mencecah usia 40 tahun ke atas, penghidap diabetes, kurang melakukan senaman, paras kolesterol yang tinggi dan faktor keturunan iaitu mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit ini pada usia lingkungan 50-an.


Antara simptom lain dementia ialah lupa perkara yang sering dilakukan, cepat penat, sukar membezakan masa, tempat dan orang, hilang daya logik, pelupa, tidak mampu melakukan kegiatan harian dan menyiapkan diri sendiri, tidak boleh menumpukan perhatian, susah mengingat perkataan ketika bercakap dan sukar menamakan objek.




Bagaimana Vivix bertindak dalam mengatasi masalah penyakit Alzheimer:


1. Melindungi sel ke tahap DNA.

2. Menambah tenaga sel.

3. Memperbaiki sel.

4. Tingkatkan prestasi sel.


Testimoni:

Kisah seorang ibu berusia 89 tahun, menghidap penyakit Alzheimer yang dikongsikan anaknya, Bill. Beliau diberikan ubat pelali agar dapat terus tidur.

Our Mom had become bed-ridden, wore diapers and seldom recognized family or
friends. We bathed, dressed, and fed her. She was diagonosed the beginning of he
worst stage of Alzheimers. Mom was prescribed Aricept and slept for those 7 months. Next they prescribed Exelon, another 3 months of sleeping. Were Alzheimer drugs just meant to keep patients sedated? Then came Namenda, Mom became violently ill, lay in bed in pain and lost 30 pounds in less than 30 days.

We decided to stop all prescription medications and get her on a Shaklee Supplement program to give her body the benefits of health. She took VitaLea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energzing Soy Protein and Optiflora. Within a few weeks she started getting up on her own and showing improvements. Then Shaklee introduced a new product, Vivix.

Within a few weeks of adding Vivix Mom began recognizing family members, she
remembers all her children again. She can brush her teeth, wash and dress herself, and no longer wear diapers. She does the dishes and sweeps the patio. When we shop she has conversations with other people. She plays with her great grandchildren, many songs & rhymes she didn’t remember before. She now sings and recites to them. Her long term memory returned, though not perfect, and has selective short term memory. Today Mom is only stage 1-2 Alzheimers.

A few times when we forgot to give her the supplements or when the Vivix wasn’t
available she became listless and confused. Not only is that stressful for Mom, but it
makes it very difficult for us as her caregivers. We now see to it we have an ample
supply and it always travels with us.

Thankfully,
Judy, Sandy and Bill K



Ibu kami telah menjadi terlantar, memakai lampin dan jarang dapat mengecam keluarga atau rakan-rakan. Kami bantu ibu untuk mandi, berpakaian, dan makan. Ibu didiagnos pentakit Alzheimer di peringkat paling teruk. Ibu telah diberikan Aricept dan tidur selama 7 bulan. Seterusnya berikan Exelon, untuk tidur 3 bulan lagi. Adakah ubat Alzheimer hanya bertujuan untuk memberi ubat pelali kepada pesakit? Kemudian pula Namenda, sakit ibu menjadi lebih teruk, terlantar di atas katil dalam kesakitan dan kehilangan 30 pound dalam masa kurang dari 30 hari.

Kami mengambil keputusan untuk menghentikan semua ubat-ubatan preskripsi dan memasukkan ibu dalam program Supplement Shaklee untuk memberi ibu manfaat kesihatan. Ibu mengambil VitaLea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energzing Soy Protein dan Optiflora. Dalam masa beberapa minggu ibu mula bangun dan menunjukkan perubahan. Shaklee kemudian telah memperkenalkan produk baru, iaitu Vivix.

Dalam masa beberapa minggu ibu mengambil Vivix, ibu mula mengenali ahli keluarga, dan ingat semua anaknya. Ibu boleh berus gigi, basuh dan berpakaian sendiri, dan tidak lagi memakai lampin. Ibu membasuh pinggan mangkuk dan menyapu. Apabila kami membeli-belah, ibu berbual dengan orang lain. Apabila ibu bermain dengan cicit, banyak lagu-lagu dan puisi yang ibu tidak ingat dahulu, beliau kini menyanyi dan membaca kepada mereka. Ingatan jangka panjang itu kembali, walaupun tidak sempurna, dan ingatan jangka pendek ibu terhad. Hari ini penyakit ibu adalah hanya di peringkat 1-2 Alzheimers.

Beberapa kali apabila kami terlupa untuk memberi makanan tambahan atau apabila Vivix tidak ada ibu menjadi tidak bermaya dan keliru. Bukan sahaja yang memberi tekanan kepada ibu, tetapi ia menjadikan sangat sukar buat kami sebagai penjaga beliau. Kami kini pastikan kami mempunyai bekalan yang mencukupi dan ia sentiasa ada dengan kami.

Syukurlah,
Judy, Sandy dan Bill  K


Labels: