Ikhtiar Hamil Dengan Set Kesuburan Shaklee


Ramai dikalangan sahabat dan keluarga kita yang dah bertahun-tahun berkahwin tetapi masih belum dikurniakan anak lagi. Betul anak adalah rezeki dari Allah, dalam masa yang sama kita juga perlu berusaha dan jangan putus asa. InShaaAllah pasti ada rezeki.




Terdapat pelbagai faktor yang mempengaruhi kesuburan suami isteri sebaik-baiknya berjumpalah dengan doktor pakar bagi memastikan tahap kesihatan. Kesihatan diri individu samada suami atau isteri yang menentukan samada anda mampu menghasilkan sperma yang sihat bagi suami dan telur yang matang bagi isteri.


Pakar Sakit Puan yang terkenal Dr Hamid Arshat juga menasihatkan agar pasangan suami isteri mengambil suplemen seperti multivitamin, Vitamin E, Vitamin C, Folic Asid dan lain-lain sebagai salah satu usaha meningkatkan kesuburan suami isteri.


Secara luaran mungkin nampak sihat tetapi kita tidak tahu masalah dalaman dalam badan yang mengganggu tahap kesuburan.


Mungkin sebelum ini anda telah menjalani pelbagai rawatan dan juga mengambil ubatan serta perubatan alternatif tetapi Kak Arni nak kongsikan kebaikan suplemen Shaklee untuk anda yang sedang dalam ikhtiar untuk hamil.





Vitamin Asas Untuk Suami Dan Isteri

1. Vitalea (Multivitamin)

Mengandungi 28 mineral dan vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan seorang individu dewasa. Pengambilan Vitalea sebiji setiap hari membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyuluruh. Oleh itu suami isteri perlu mengambil multivitamin sebagai melengkapkan kesihatan.


2. ESP

ESP ialah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan dengan persenyawaan, perlekatan telur, menguatkan rahim dan lain-lain. 

ESP merupakan sumber protein berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemaj, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino.


3. Vitamin C

Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan, dimana ia menjaga kualiti sperma. Sperma yang tidak sihat dan lemah akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum. Ia juga membantu proses sintesis hormon-hormon yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen dan progesteron.


4. Vitamin B Complex

Vitamin B Shaklee lengkap dengan B6, B12 dan asdi folik. Pengambilan asid folik  bersama-sama dengan kehadiran Vitamin B6 dan B12 amatlah digalakkan  bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub tiub neutral. Pengambilan Vitamin B juga membantu memberi tenaga, perasaan tenang dan anti stress.


5. Omega Guard (Fish Oil)

Omega Guard membantu kesihatan jantung, mengawal paras kolesterol dan membantu pengaliran darah yang lebih baik ke seluruh tubuh termasuk organ pembiakan. Omega Guard membantu ibu dan bayi dalam kandungan untuk perkembangan otak yang sihat.


Vitamin Kesuburan




GLA Complex (untuk isteri)

Bagi mereka yang mengalami masalah haid yang tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, juga dikenali "mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)


Cecair serviks jenis ini sangat subur dan ia akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam tiub fallopian, yang mana akan membantu proses persenyawaan.


Vitamin E with Greepseed and Selenium



Selain daripada menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA dan DNA) ianya juga terkenal untuk menyuburkan organ reproduksi lelaki.


Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki juga akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka suplemen Selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual bagi lelaki.


Antioksidan Untuk Kesihatan Sel




Vivix (untuk suami dan isteri)

Vivix mengandungi Polyphenol dan Resveratrol yang tinggi antioksidan serta terbukti secara klinikal mampu melindungi dan membaiki sel-sel badan kita yang rosak. Vivix sangat baik untuk kesihatan tubuh secara menyeluruh.

Dan ini termasuk kesihatan sel organ pembiakan, sel ovum dan sel sperma. Apabila sel-sel ini lebih sihat, peluang untuk ovum dan sperma disenyawakan juga lebih tinggi


Amalan tradisional dan doa-doa untuk mendapat anak boleh klik SINI

Tip dan panduan bagi mereka yang ingin cepat hamil boleh klik SINI

Bagi yang ingin membeli set kesuburan Shaklee boleh hubungi kak Arni, 010-2995619

Labels: