Menu Sihat Menggunakan Beras Perang


Baru-baru ni kak Arni update menu harian kak Arni. Ramai juga yang bertanya Kak Arni tengah diet ke? Sejujurnya Kak Arni tengah menjaga pemakanan harian maklumlah kan umur dah masuk 40an ni. Seboleh mungkin kita nak elak dari berat badan berlebihan.


Bila berat badan berlebihan ia akan mengundang banyak ketidakselesaan dan mengganggu aktivti harian kita lagipun sebagai seorang isteri dan ibu, keluarga kita banyak memerlukan bantuan kita. Dah kalau berat terlebih, pergerakan kita akan menjadi perlahan dan malas. Oh tidak dah sampai masanya kita kena jaga pemakanan kita takkan nak kena tunggu tegur dengan suami baru nak bertindak kan?


Kak Arni kongsikan beberapa menu sihat yang ringkas dan mudah.




Beras perang
Siakap marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Salad
Tomato
Peria pecah telur







Beras Perang
Salad
Tempe berlada
Ikan Bakar





Beras perang
Siakap marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Salad
Timun Jepun
Peria pecah telur

#kalau guna Ikan Salmon lagi sedap dan bergantung pada budget uolls






Beras perang
Udang marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Timun Jepun
Tomato
Sawi parkchoy pecah telur






Beras perang
Ayam bahagian dada marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Kacang botol berlada
Tomato


Menu yang kak Arni kongsikan ni memang sangat ringkas dan mudah disediakan. Slowly kita ajak keluarga kita tukar kepada pemakanan yang lebih sihat. Contohnya beras perang tak semua orang boleh makan so macam Kak Arni akan masak 2 kali, mula-mula masak beras perang dan kemudian baru tukar beras biasa. By the way baru-baru ni kak Arni beli beras Parboiled Rice brand Faiza, harganya memang agak mahal bagi beras 5kg, tapi Parboiled Rice ni sangat banyak khasiatnya. Nanti Kak Arni up entry berkenaan Parboiled Rice ya :)


Selain dari jaga pemakanan harian, of coz ler vitamin Shaklee tidak dilupakan, setiap hari akan ambil untuk menampung kekurangan nutrisi dalam badan kita.


Kak Arni akan kongsikan lagi menu sihat yang lain, stay tune ya dan follow

Instagram : MyVitaminStory
FanPage : My Vitamin Shah Alam



Labels: