Petua Menghilangkan Jeragat Dan Tompok Hitam DiWajah



Petua Menghilangkan Jeragat Dan Tompok Hitam DiWajah



Jeragat....oh jeragat kenapa la dia muncul, selain rawatan laser, ada tak cara lain untuk menghilangkan jeragat pada wajah mungkin penggunaan krim yang khusus atau vitamin atau petua menghilangkan jeragat dan tompok hitam di wajah, tengah rungsing ni suami pun dah tegur.


Sebelum kita melihat petua menghilangkan jeragat dan tompok hitam diwajah, kita perlu tahu punca jeragat muncul dan biasanya jeragat akan muncul disekitar akhir umur 20an. Selain faktor terdedah kepada sinar UV, masalah pigmentasi yang sering berlaku dikalangan wanita ialah jeragat atau melasma dan kebiasaannya dikaitkan dengan kehamilan, pil perancang dan pil gantian hormon menopaus. Melasma yang disebabkan oleh perubahan hormon boleh hilang sendiri beberapa bulan  selepas kelahiran atau apabila seseorang berhenti mengambil pil-pil hormon tersebut.


Berita sedihnya ialah tiada produk yang boleh merawat melasma secara menyeluruh. Antara langkah pencegahan  yang paling berkesan ialah adalah penggunaan pelindung matahari. Akan tetapi jika anda sudah mempunyai melasma, sunblock pun tidak dapat membantu menghilangkannya. Ia hanya boleh mengelakkan melasma merebak, walaupun krim anda mengandungi bahan pencerah.


Eh janganlah sedih mungkin kita boleh cuba beberapa petua tradisional dan amalkan pemakanan vitamin yang konsisten setiap hari untuk menghilangkan jeragat dan tompok hitam diwajah.


Petua 1 - Cari pisang berangan dan sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkan selama 5 minit dan kemudian bersihkan muka dengan air bersih.


Petua 2 - Ambil putih telur dan kemudian rendamkan tisu dalam putih telur dan tekapkan tisu tersebut pada muka anda sehingga tisu menjadi kering. Selepas itu buang tisu tersebut dan bersihkan muka anda.


Petua 3 - Cari beberapa helai daun sireh muda dan simpan dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai dan gosok ke disekitar kawasan muka yang berjeragat.


Petua 4 - Ambil hampas kelapa dan gosokkan diseluruh muka. Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Selain dapat mengurangkan jeragat, kulit muka akan menjadi halus dan gebu.





Dan saya paham dengan kesibukan masa bekerja, melayan karenah anak-anak, tak ramai yang mempunyai peluang untuk merawat muka dengan kaedah tradisional.  Tapi dalam masa yang sama anda masih nak kelihatan kulit muka yang cantik , cerah dan menawan. 


Cadangan saya ialah pengambilan vitamin yang konsisten setiap hari. Merawat dari dalam juga adalah kaedah yang terbaik untuk merawat muka dari jeragat yang semakin menebal. Menjadikan kulit anda cantik, cerah, berseri secara semulajadi tanpa kesan sampingan. Ia juga membantu menghilangkan jerawat dari dalam secara alami, membantu kesihatan dan awet muda. Juga pilihan terbaik menggantikan suntikan dan laser.




Atau anda boleh pilih




Nak kulit lagi cantik berseri, anda boleh tambah


Collagen Powder Shaklee



Hasil pemakanan vitamin secara konsisten kulit anda bebas dari kusam, tidak sekata, tidak bermaya, jerawat, pigmentasi dan jeragat.


Untuk order dan berminat nak mencantikkan kulit muka bebas dari jerawat dan jeragat, sila hubungi 

Email : arnisyazila@gmail.com
SMS/Whatsapp : 010-2995619


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





Labels: