Penyakit Yang Sering Menyerang Lelaki


Antara 5 penyakit yang sering menyerang lelaki ialah Skizofrenia, penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi, barah dikalangan lelaki dan disfungsi ereksi (ED).


Skizofrenia

Ia adalah sejenis gangguan kimia dalam otak. Seorang psikiatri Sweden, Eugen Bleuler menggunakan perkataan ini  buat pertama kalinya pada tahun 1911 untuk menjelaskan keadaan pesakit yang pemikirannya seakan-akan tidak boleh bersambung. Simptom skizofernia muncul pada usia 15 ke 35 tahun.


Penyakit Jantung


Nisbah lelaki yang mengidap penyakit jantung berbanding perempuan ialah 5 : 1. Penyakit jantung lebih kerap menyerang lelaki kerana tubuh wanita dilindungi oleh sejenis hormon iaitu estrogen.


Kencing Manis Dan Darah Tinggi


Kebanyakan pesakit yang mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi berpotensi mendapat penyakit jantung. Penghidap penyakit kencing manis sering mengalami kekurangan homon insulin di dalam tubuh.

Boleh baca kesan gula berlebihan kepada tubuh kita di sini.


Barah di kalangan lelaki

Antara penyakit barah yang lelaki hadapi termasuklah barah paru-paru (COPD), barah darah (leukimia), barah ginjal, barah prostat dan kolorektal.


Disfungsi Ereksi (ED)

Disfungsi ereksi atau impotens adalah ketidakmampuan untuk memula dan mempertahankan ereksi, ED selalunya dikaitkan dengan penuaan dan psikologi lelaki. Berdasarkan kajian demi kajian, pakar mendapati ia satu salah faham yang perlu diperbetulkan.


Pasti anda juga tertanya-tanya ada vitamin yang sesuai ke untuk lelaki agar kesihatan mereka dapat dijaga dengan lebih baik. Jangan risau ya, jawapannya ialah ADA. Nak tahu set kesihatan lelaki yang Shaklee tawarkan.


Set Kesihatan Lelaki Shaklee


Secara umumnya Set Kesihatan Lelaki ialah untuk 


Memelihara kesihatan prostat

Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan

Memelihara jantang yang sihat

Membantu mengekalkan tekanan darah normal

Mengawal tahap kolesterol yang baik.


Kita juga sedia maklum yang orang lelaki ni susah sangat nak makan vitamin dengan berdisiplin, lebih-lebih lagi yang kena ambil satu persatu mengikut jadual. Ada satu lagi vitamin yang boleh diambil dengan mudah hanya dengan 1 sudu setiap hari iaitu Vivix Shaklee. Jom tengok  kebaikan Vivix Shaklee.


Set Kesihatan Lelaki Shaklee


Berita baik untuk mereka yang mengalami Diabetes.




Rebutlah peluang pada bulan Januari ini untuk order Vivix bagi kesihatan anda atau boleh anda hadiahkan kepada orang tersayang.

Set Kesihatan Lelaki Shaklee



Berminat nak order Set Kesihatan Lelaki Shaklee, sila hubungi


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram : 010-2995619




Labels: