Atasi Masalah Kolesterol Di Hari Raya


Hari ni dah masuk hari yang ke 12 kita berpuasa, lebih kurang 18 hari sahaja lagi kita akan menyambut Hari Raya. Bagaimana dengan persiapan kita menyambut Hari Raya selain dari kuih muih, pakaian anak-anak, tukar langsir baru, perabot baru, kereta baru, pendekata semuanya la kena baru. Ingat ya sahabat-sahabat sekalian pembaziran itu amalan syaitan. Itu persiapan fizikal bagaimana dengan persiapan untuk menjaga kesihatan kita sepanjang bulan Syawal nanti, masa bulan puasa kita dah menjaga kesihatan kita, tiba je bulan Syawal semuanya nak sumbat dalam 1 masa !!! rendang, lemang, ketupat...ish...ish jaga kesihatan tu.




Gambar ihsan google



Tahukah anda "Banyak Lemak, Nafsu Makan Tinggi"!


Individu dengan kadar lemak yang tinggi di tubuh cenderung mempunyai nafsu makan yang besar! Ni bukan omongan kosong tau, ia berdasarkan hasil kajian yang dilakukan sekumpulan peneliti  dari Universiti College London yang mengungkapkan lemak berlebihan dalam tubuh dapat menghalang pelepasan  hormon yang mengendalikan nafsu makan.


Inilah yang menjadi sebab individu obes lebih sulit untuk mengawal nafsu makan mereka. Bahkan walaupun makan dalam jumlah yang cukup sekalipun, mereka masih merasa lapar.


Bagaimana nak atasi masalah kolesterol, lemak terkumpul semasa Hari Raya?


Mengikut kajian satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja, tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Hakikatnya semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi.


Terdapat 2 jenis kolesterol dalam darah anda.

1. Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) boleh membentuk plak dan menyumbat arteri, seterusnya meningkatkan risiko serangan jantung dan strok. Lazimnya ia dikenali sebagai kolesterol tidak baik.


2. Lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) atau  kolesterol baik dapat menyingkirkan kolesterol  tidak baik dengan membawanya ke hati untuk disingkirkan.


Oleh yang demikian, bagi melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.


Walaupun paras kolesterol darah anda tinggi, terdapat beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk  mengurangkannya demi melindungi kesihatan anda.


# Amalan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut air

# Lakukan aktiviti fizikal dengan kerap

# Kurangkan betat badan berlebihan

# Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg Fitosterol ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semulajadi.




Baru-baru ini Shaklee telah memperkenalkan produk terbaru iaitu Phytocol-ST. Phytocol-ST Shaklee ialah formula proprietari berasaskan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal berkesan untuk menyekar penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.





Keistimewaan Shaklee

# Rumusan beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.

# Membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari

# Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampun mengurangkan paras kolesterol LDL dalam lebih 80 kajian.

# Membekalkan 100% nilai harian fitosterol sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)

# Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.


Selain dari Phytocol-ST anda juga mengambil Omega Guard, Alfalfa dan Performance Drink, Ostematrix juga Nutriferon jangan dilupakan untuk sistem imun apabila Hari Raya sudah pasti kita akan menziarah saudara mara dengan cuaca panas, minum air batu, masuk dalam kereta pasang air cond lagi, maka selsema, demam, batuk pun menjelma.


Kesemua vitamin yang saya cadangkan ialah sebagai pelengkap Hari Raya anda.


Nak order Set Hari Raya klik sini


Promosi Vivix Masih Berlangsung, dapatkan beberapa penjimatan hebat. Keahlian Shaklee percuma. Hubungi saya dengan segera




Labels: