Harga Set Bersalin Shaklee - Tekanan Darah Rendah


Biasanya kita selalu dengar tekanan darah tinggi, akan tetapi bagi mereka yang hamil jika mengalami tekanan darah rendah jangan dipandang sepi sahaja ya, selain ibu hamil, mereka  yang berisiko mengalami tekanan darah rendah ialah mereka yang


- Disahkan menghadapi Anemia semasa hamil melalui pemeriksaan darah

- Pernah mengalami kehilangan darah berlebihan semasa  melahirkan anak.

- Mereka yang sudah beberapa kali melahirkan anak

- Wanita yang menyusukan anak


Tahukan anda bahawa jika anda seorang ibu hamil dan membiarkan sahaja masalah tekanan darah rendah anda tanpa rawatan, masalah ini mungkin berpanjangan sehinagga anda melahirkan bayi anda.


Punca bagaimana tekanan darah rendah sering berlaku kepada ibu hamil ialah kerana tubuh kekurangan zat penting iaitu zat besi ini disebabkan oleh diet tidak seimbang kurang zat besi, penyerapan rendah oleh badan, kesan sampingan ubat tertentu, kehilangan darah yang teruk serta genetik.


Zat besi sangat penting dan perlu mencukupi kerana ia bertindak sebagai salah satu komponen utama dalam sel darah merah. Ia akan menghantar oksigen ke seluruh tubuh bagi memastikan kelangsungan fungsi tubuh dan menyokong tumbesaran sempurna bayi dalam kandungan.





Ibu hamil yang mengalami masalah tekanan darah rendah sering mengalami keletihan, lesu, pucat, pitam dan anemia. Masalah serius yang boleh berlaku jika kekurangan zat besi ialah keguguran, kelahiran pramatang, saiz bayi yang kecil, koma dan paling membimbangkan ialah kemungkinan ibu mahupun bayi meninggal dunia.


Makanan Yang Tinggi Zat Besi


Pengambilan makanan yang tinggi zat besi amat membantu mengatasi kesan sampingan tekanan darah rendah. Antaranya ialah

Ayam
Sayuran Berdaun Hijau
Kekacang
Bijirin
Buah-buahan kering seperti kurma, buah tin dan prun
Tembikai
Bijan
Tauhu
Delima


Pengambilan makanan tambahan atau vitamin juga digalakkan bagi meningkatkan dan mempercepatkan lagi kadar penyerapan zat besi dalam badan.


Shaklee juga menyediakan vitamin Set Ibu Mengandung 

Testimoni ibu yang gembira dengan Set Ibu Mengandung Shaklee.

























Kenapa anda perlu yakin dengan Shaklee?





Berminat nak order Set Ibu Mengandung Shaklee, boleh klik sini.


Setiap pembelian konsultasi percuma akan diberikan.


Promosi Vivix Masih Berlangsung, dapatkan beberapa penjimatan hebat. Keahlian Shaklee percuma, hubungi saya dengan segera.

Labels: ,