Sustained Release Vita-C 500mg Shaklee - Vitamin C Shaklee


5 Ogos 2014






* Anti-oksidan semulajadi
* Mengekalkan integrati sel
* Menggalakkan gigi, tulang, gusi, otot dan salur darah supaya sihat
* Menolong mengurangkan simptom alergi


Perbezaan Shaklee Vitamin C Shaklee


Sains pembebasan berterusan secara senulajadi Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh  kita, melegakan inflamasi, menentang indeks bakteria dan radikal bebas.


Manfaat Utama Vitamin C Shaklee


Membentuk Kolagen


Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.


Memperbaiki Simptom Pendarahan

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah. lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


Peningkatan Sistem Imun


Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.


Memerangi Kanser


Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.


Mencantikkan Kulit

Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


Memperbaiki Insomnia

Ia memperbaiki insomnia, stres masalah berkaitan mental seperti keresahan .


Mengekalkan Kolesterol Sihat

Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


KENAPA PILIH Sustained Release Vita C 500mg?



Amaran

1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C

Keresahan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C

Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C yang banyak

Terlebih dos Vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit birit


Adakah Anda Tahu?

Haiwan menghasilkan Vitamin C mereka sendiri seperti Arnab mampu menghasilkan 18,000mg  (18gm) Vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Tambahan pula Vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian , adalah perlu untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.


Vitamin C yang Memadai dari Buah?

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit. Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.




Promosi GLA Shaklee beli 6 percuma 1 sepanjang Ogos 2014. Inginkan keahlian percuma? 
Hubungi saya dengan segera.

Labels: