Ikan Elak Anak Asma


Dikalangan keluarga kami sendiri ada yang mengidap asma sejak dari kecil lagi. Kesian sangat bila melihat  mereka diserang asma, susah nak bernafas, perlu banyakkan berehat. Hanya yang mengalaminya tahu bagaimana seksanya apabila asma menyerang. Faktor pemakanan seharian juga menyumbang kepada pencetus asma selain dari cuaca, alergi kepada bulu haiwan dan habuk.


Mungkin ada yang tak tahu apa itu asma, biasanya orang dulu-dulu sebut semput. Asma terjadi apabila laluan pernafasan pada peparu (bronchial tubes) membengkak dan terjerut. Otot-otot pada laluan pernafasan menegang dan menghasilkan lebihan lendir atau lebih dikenali sebagai hingus (mucous) yang boleh menghalang laluan pernafasan anda.



Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Terbaik Untuk Anak Asma



Semak menu harian anak-anak anda yang sering diserang asma. Cuba tukar menu anak-anak yang setiap hari yang hanya minat untuk makan ayam goreng sahaja atau ayam masak kicap, kari ayam, ayam masak lemak, ayam...ayam...dan ayam atau hanya berminat dengan daging Apakata sesekali anda tukar menu dengan menambah ikan dalam masakan anda.


Tak tahu resepi apa yang best, boleh google. Leceh la nak siang ikan buang perut semua tu, kalau pergi pasar basah, pasar tani atau pasar malam mereka ada sediakan perkhidmatan menyiang ikan. Nanti tercekik tulang ikan macam mana? Belilah ikan yang senang untuk anda asingkan isi dan tulang, janganlah beli ikan parang atau ikan terubuk untuk anak-anak makan. Sekarang ni mana yang penting kesihatan anak-anak atau sikap anda, fikir-fikirkan lah ya.


Kenapa ikan bagus dalam menu harian kita terutamanya mereka yang mengidap asma, kerana ikan mampu dipercayai menurunkan risiko asma bagi bayi berusia setahun. Manakala untuk kanak-kanak yang berusia 6 - 12 tahun pula, mereka berdepan risiko paling rendah untuk mengalami sesak nafas berbanding teman-teman mereka yang tidak mengambil ikan sebagai menu.


Seperti yang kita sedia maklum semasa proses memasak banyak zat yang telah hilang, mungkin apa yang kita makan silap-silap hanya hampas. Untuk memastikan anak-anak mendapat zat yang secukupnya dan mencegah mereka daripada serangan asma, Omega Guard Shaklee bersedia membantu.


Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Terbaik



Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Bukan saya yang cakap ya :) Kenapa ia dikatakan terbaik di dunia, ini adalah kerana ia bukan dari hati minyak ikan, kena ingat tu sebab kita tidak digalakkan untuk makan organ dalaman binatang. Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.


Manfaat Omega Guard Shaklee kepada anak anda


Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis , SLE dan penyakit buah pinggang. Anda boleh baca selanjutnya kebaikan Omega Guard Shaklee dengan klik Omega Guard Shaklee minyak ikan terbaik.


Selain dari Omega Guard Shaklee, anak-anak juga boleh digalakkan untuk mengambil MealShakes Shaklee sebagai minuman harian, Mealshakes bukan gantian susu , terdapat sukatan yang perlu diambil mengikut umur anak-anak anda.


MealShakes Shaklee Vitamin Terbaik Untuk Anak Sering Sakit


Manfaat MealShakes Shaklee Kepada Anak Anda


Membantu Tumbesaran

Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan  untuk membina tulang dan sel-sel  untuk proses membesar


Anti-oksida

Mengandungi Vitamin A, C, E, Zinc, Selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.


Mealshakes Shaklee orang dewasa pun boleh ambil ya terutamanya untuk mereka yang tidak suka menelan pil, maklumat lanjut boleh klik Mealshakes Shaklee Vitamin Terbaik Untuk Anak-anak.


Bulan September ni promosi beli MealShakes 3 dan anda dapat percuma 1, jimat RMxxx. Rugi kalau tak order bulan ni.


Berminat nak order Mealshakes dan Omega Guard sila hubungi saya


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp : 010-2995619



Labels: ,