Tips Anak Pintar Dan Bijak Bermula Dari Kandungan



Impian setiap ibu  bapa ialah inginkan anak-anak yang pintar, bijak dan sihat. Tahukah anda bahawa proses mendidik anak menjadi pintar dan bijak boleh dilakukan sejak dari kandungan lagi? Ibubapa disarankan memberikan perhatian yang penuh kepada anak yang bakal dilahirkan.


Semoga tip yang akan saya kongsikan ini dapat memberi panduan kepada ibubapa yang inginkan anak pintar dan bijak dan ianya bermula dari dalam kandungan lagi.


Pemakanan


Untuk mendapatkan anak yang bijak dan cerdik, anda boleh bermula dengan menjaga pemakanan apabila anda disahkan mengandung atau sebaiknya semasa anda merancang untuk mengandung. paling penting pastikan anda mengambil pemakanan yang seimbang dari sebelum mengandung sehinggalah sebelum waktu melahirkan anak.


Nutrisi


Sebelum mengandung, ibu-ibu haruslah memastikan mereka mendapatkan semua nutrisi yang diperlukan seperti asid folik, zat besi, kalsium dan vitamin-vitamin bagi menyiapkan badan mereka untuk melahirkan anak yang sihat dan tidak mempunyai kecacatan disebabkan kekurangan sesetengah zat. Dan jika anda masih mencari Vitamin Ibu Hamil yang lengkap, Vitamin Shaklee ada menawarkan Set Vitamin Ibu Hamil Shaklee yang lengkap untuk anda dengan harga yang berpatutan dan berkualiti.


Vitamin Ibu Hamil Shaklee


Lemak Yang Baik Dan Protein


Semasa anda mengandung, sangat penting untuk mengambil sumber makanan yang mengandungi lemak yang baik dan protein. Ini kerana hampir 80 peratus daripada otak bayi dibuat daripada lemak dan yang selebihnya memerlukan protein.



DHA dan AA


Kenapa DHA dan AA penting untuk anak yang dalam kandungan? DHA dan AA merupakan salah satu jenis lemak yang bagus. Sumber makanan yang mengandungi lemak tinggi dengan DHA dan AA penting untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Untuk memastikan ibu-ibu mendapatkan anak-anak yang cerdik, anda mestilah mendapatkan DHA dan AA yang secukupnya. Untuk mendapatkan sumber DHA yang terbaik saya cadangkan pengambilan Omega Guard Shaklee untuk ibu yang sedang hamil. Anda boleh klik link berikut Kepentingan Omega Kepada Bayi Anda.


Vitamin Anak Pintar Dan Bijak



Susu Ibu

Dengan memastikan pemakanan yang sihat dan seimbang, para ibu dapat melahirkan anak-anak yang sihat. Apa yang ibu makan, anak dalam kandungan juga mendapat khasiatnya. Apabila anak anda dilahirkan, ibu-ibu digalakkan untuk menyusukan bayi kerana susu ibu merupakan sumber yang paling penting untuk mendapatkan nutrisi yang baik dan seimbang.


Cara Hidup Dan Pemakanan Yang Sihat

Cara hidup dan pemakanan yang sihat menyumbang kepada kecerdikan dan kesihatan kanak-kanak. Oleh kerana itu ibubapa bertanggungjawab memastikan anak-anak mereka mempunyai cara hidup dan pemakanan yang sihat.


Antara makanan yang baik untuk minda ialah susu. bayam, labu, ubi kentang, brokoli, germa gandum, mangga, madu dan ikan salmon. Segalanya bermula dari anda sebagai bakal ibu dan bapa, tip anak pintar dan bijak bermula dari kandungan akan menjadi menjadi panduan kepada ibubapa dan dapat memberi manfaat.


Untuk order Vitamin Shaklee, sila hubungi


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp : 010-2995619

Labels: