Buah Betik Tingkatkan Kesuburan Sperma




Buah betik merupakan buahan  tempatan yang murah dan senang di dapati, buah betik juga mengandungi khasiat yang tinggi, ia mengandungi zat makanan yang diperlukan bagi kesihatan tubuh badan. Makan buah betik dibuang kulit dan disejukkan dalam peti sejuk memang segar rasanya.


Khasiat Dan Kelebihan Buah Betik


1)  Bertindak Sebagai Tonik Tambahan


Tahukah anda bahawa dengan memakan buah betik setiap hari dapat menambahkan tenaga dan menjadi sumber pembersih perut yang amat berkesan. Ia sangat mujarab bagi menyembuhkan berbagai-bagai gangguan perut dan penghadaman makanan. Tetapi AWAS jangan sampai telebih makan ia boleh menyebabkan uolls bertapa dalam tandas :)


2) Ubat Bagi Mereka Yang Mengalami Sembelit Dan Buasir


Kadangkala apabila tersalah makan atau kutang minum ait, kita mengalami sembelit, apakata anda cuba makan mungkin sepotong dua betik untuk melawaskan pembuangan. Ada juga info mengatakan betik juga penawar buasir berdarah. Mungkin dengan memakan betik sebelum anda makan makanan berat dapat membantu penghadaman serta membekalkan pelbagai jenis vitamin, zat galian dan serat yang kita perlukan, bahkan ia juga dapat menjauhkan kita daripada cacing pita dan kerawit di dalam perut. Ini kerana betik mengandungi unsur yang di panggil "anthelmintic" yang dapat membunuh kuman.


3) Mencegah Terjadinya Batu Dalam Hempedu


Menurut Pakar Pemakanan, buah betik yang ranum jika dicampur dengan madu asli adalah baik bagi sesiapa yang tidak lawas kencing dan mengidap perlbagai masalah pada sistem kencingnya.


4) Mengubati Sakit Sendi


Bagi mereka yang selali sakit sendi, cuba minum air perahan dari daun muda yang ditumbuk lumat dan dicampurkan dengan sedikit perahan limau nipis.


5) Merawat Masalah Kulit Seperti Jerawat dan Kedutan


Bagi merawat masalah kulit seperti jerawat dan masalah kedutan dimuka, hancurkan buah betik. Kemudian buat macam masker tempekkan dimuka anda yang bermasalah selama setengah jam sebelum mandi.


6) Mengubati Masalah Tumit Pecah


Betik juga boleh digunakan untuk mengubati tumit pecah-pecah yang boleh menyebabkan kaki terasa sakit. Salah satu cara untuk memulihkan ialah dengan menggunakan buah betik muda yang dibelah dua kemudian diambil getahnya dan sapu dibahagian tumit yang pecah


7) Dijadikan Ulam-Ulaman


Daun betik terutama pucuknya yang muda boleh direbus untuk dijadikan ulam. Yang ni saya "surrender" tak tertelan rasa kepahitannya. Air rebusan daun betik dapat melegakan perut dengan mengeluarkan segala angin.


8) Kaya Dengan Vitamin C


Buah betik yang ranum kaya dengan Vitamin C, ia mempunyai kandungan serat yang tinggi. Ia juga mengandungi air, protein, lemak, serat, zat besi, fosforus, kalium, kalsium, natrium, niasin, riboflavin dan tiamin


9) Kaya Dengan Vitamin A


Buah betik juga kaya dengan Vitamin A dan juga kalium. Nutrien penting yang terdapat dalam buah betik membuatkan buah betik mempunyai nilai perubatan yang unik. 


Selepas disenaraikan khasiat dan kelebihan buah betik, poin utama yang saya nak kongsikan ialah


Buah Betik Tingkatkan Kesuburan Sperma.


Bagaimana buah betik membantu tingkatkan kesuburan sperma ialah buah betik mempunyai kelebihan dalam meningkatkan jumlah serta kesuburan sperma. Jadi bagi lelaki yang cuba meningkatkan kuantiti sperma apakata anda masukkan buah betik sebagai menu diet harian anda. Setiap lelaki dewasa digalakkan mengambil 500mg Vitamin C setiap hari. Untuk makluman buah betik juga membekalkan antioksidan yang baik.


Shaklee juga menawarkan Set Kesihatan Lelaki yang terdiri dari Omega, Vitamin E dan Zinc.




Secara umumnya Set Kesihatan Lelaki ialah untuk


Memelihara kesihatan prostat

Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan

Memelihara jantung yang sihat

Membantu mengekalkan tekanan darah normal

Mengawal tahap kolesterol yang baik



Suami anda susah nak makan Vitamin, ada caranya sila tonton video berikut





Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.


Nak order Shaklee dan konsultasi percuma selepas buat pembelian, sial hubungi


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619