Sarapan Yang Ringkas Dan Mudah Untuk Anak-anak





Setiap hari terutamanya hari sekolah, pagi-pagi biasanya kita akan kelam kabut walaupun malam sebelum tu semua persiapan dah siap akhirnya kelam kabut juga pagi-pagi tu. Bila dah masuk kereta atau dah hantar anak ke sekolah baru teringat anak-anak belum sarapan pagi, sedangkan kita tahu sepanjang anak tidur malam mereka seperti berpuasa dan sudah semestinya mereka memerlukan tenaga sepanjang hari persekolahan, sementara nak tunggu waktu rehat dah pukul berapa, apabila angin dah masuk tu yang ada pening kepala dan muntah.


Seperti saya sendiri antara perkara paling penting saya akan buat ialah memastikan sentiasa ada makanan ringkas yang boleh disediakan waktu pagi contohnya roti, telur, Sate Kebab, bijirin, air minuman yang boleh berikan tenaga seperti Mealshakes, ESP manakala bekalan air Performance Drink akan disediakan untuk anak-anak. Mungkin nampak saya remeh sediakan makanan untuk anak-anak setiap hari tetapi ini adalah cara saya memastikan anak-anak boleh fokus dan cergas sepanjang sesi persekolahan malahan walaupun mereka menghadiri kelas tambahan yang mengambil masa hanya 2 jam sahaja pun saya akan sediakan makanan ringkas untuk anak-anak. Makanan ringkas ini walaupun tak sempat makan di rumah tapi masih boleh dimakan di dalam kereta, van atau bas sekolah dalam perjalanan ke sekolah.


Pernah tak kita terfikir adakah pemakanan anak-anak kita seimbang?


Kanak-kanak mungkin nampak sihat dan cergas sepanjang aktiviti persekolahan mereka, ketika bermain dengan rakan-rakan dan apabila mereka tidur nyenyak pada malam hari. Namun, menurut satu kajian terkini, kebanyakan kanak-kanak memperolehi 25% kalori harian daripada makanan ringan dan kentang goreng merupakan sumber sayuran utama dalam pemakanan mereka.


Kajian menunjukkan bahawa kekurangan khasiat disebabkan pemakanan yang tidak seimbang boleh menjejaskan prestasi kanak-kanak di sekolah. Pertubuhan Kesihatan (WHO) melaporkan bahawa kanak-kanak lebih mudah terdedah kepada kekurangan nutrien seperti zat besi, Vitamin A dan Vitamin B.


Kajian Pemakanan Kanak-kanak Malaysia 2013 mendapati 4.4% daripada populasi sampel 3,542 kanak-kanak yang berumur antara enam bulan dan 12 tahun mengalami masalah kekurangan zat besi dan Vitamin A. Jika tidak ditangani, kekurangan nutrien ini berpotensi membantutkan pertumbuhan dan menjejaskan perkembangan kognitif kanak-kanak.


Jadi bagaimana cara kita memastikan agar anak-anak kita mendapat suplemen yang mereka perlukan untuk kesihatan dan perkembangan yang optimum? Shaklee telah memperkenalkan Vita-Lea For Children untuk membantu anak-anak kita membesar dengan sihat dan cergas.


Sarapan Yang Ringkas Dan Mudah
 Vita-Lea For Children

Formula serba baharu ini dicipta berteraskan kajian sains pemakanan 
yang telah dijalankan lebih 100 tahun serta bersandarkan paduan kepakaran para 
pakar pemakanan dan saintis (penyelidikan) Shaklee.
Ia mengandungi mikronutrein berspektrum luas.


Kenapa Anda Perlu Memilih Vita-Lea For Children Untuk Anak-anak?


Kerana Vita-Lea For Children mengandungi 

Vitamin A

Menyihatkan gusi, gigi dan kulit

Vitamin C

Menyihatkan gusi, gigi dan kulit

Vitamin B6


Menyokong Penghasilan Tenaga

Kalsium Dan Vitamin D

Menyihatkan Dan menguatkan tulang

Zat Besi

Menggalakkan penghasilan sel darah merah

Iodin

Menyokong penghasilan hormon yang penting untuk perkembangan sempurna

Magnesium

Menyihatkan dan menguatkan tulang

Zink

Menguatkan ketahanan tubuh dan mempercepatkan pemulihan


Bulan ini juga Shaklee telah menawarkan pembelian Vita-Lea For Children dengan beli 3 percuma 1. Dan tawaran ini sangat menjimatkan bagi anda yang mencari vitamin tambahan untuk anak-anak.




Hubungi saya untuk maklumat lanjut atau anda ingin menjadi ahli Shaklee.


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619


Labels: ,