Ostemtarix Shaklee Membantu Mengurangkan Sakit Selepas Caeserian

Ostematrix Shaklee Membantu Mengurangkan Sakit Selepas Caaserian


Bagi mereka yang pernah bersalin caeserian atau diberi suntikan epidural sebelum anda bersalin  normal, selepas beberapa ketika saya yakin anda semua akan sakit pinggang atau sakit dibahagian tulang punggung dan mungkin juga kaki anda selalu kejang atau cramp atau bila duduk terlalu lama anda susah nak bangun tapi umur anda masih muda. Ya saya memahami perasaan anda sebab saya pun merasainya hasil 3 kali caeserian. Adakah ia disebabkan oleh suntikan epidural itu sendiri atau kesan dari awal mengandung?





Saya akan terangkan apa itu epidural. Epidural ialah satu teknik memasukkan ubat bius yang disuntik melalui tiub (catheter) ke dalam ruang epidural pada tulang belakang. Suntikan bius ini akan menyebabkan hilang deria rasa (kebas) dan dapat menghilangkan rasa sakit dengan menghalang pergerakan isyarat saraf pada saraf tunjang. Pengalaman saya sendiri selepas beberapa jam baru boleh menggerakkan jari kaki dan rasa sakit pun mula datang, maka bersiap sedialah menahan sakit ya :).


Kebiasaaannya selepas kita bersalin kita akan berurut walaupun bersalin secara caeserian saya tetap akan berurut dan sudah tentu elakkan bahagian yang kena belah tu, meraung woo kalau kena urut dibahagian situ. Tukang urut akan urut dikawasan yang kena suntikan supaya perjalanan darah dikawasan situ lancar dan tidak mengganggu pergerakan kita. Susahkan nak bergerak, bangun duduk kalau asyik sakit dibahagian pinggang dengan baby lagi yang perlukan perhatian kita.


Akan tetapi masalah sakit dibahagian pinggang tidak selesai dengan hanya urutan, sakit itu akan datang terutamanya apabila menjelang malam dan waktu nak tidur, sangat tidak selesa. Saya perlukan tidur yang nyenyak supaya keesokkan harinya dapat menjalankan akitiviti dengan segar dan selesa, maklumlah kita ni wanita zaman kini yang "multitasking"badan perlu sihat, betul tak?


Penyelesaian masalah saya  ialah dengan mengambil Ostematrix Shaklee yang pada asal pengambilannya ialah untuk kalsium. Mengandung dan menyusukan, separuh kalsium dalam badan dah bagi kat anak-anak :). Kena ganti kalsium yang hilang tu. Selepas beberapa ketika mengambil Ostematrix Shaklee saya dapat merasakan perubahan sakit pinggang dan krem berkurangan, masalah pembuangan saya juga settle. Mau tak seronok, bangun pagi pun rasa segar dan tidak lesu. Kesakitan ketika kedatangan haid juga berkurangan.





Jika melihat gambar di atas, anda nampak kan risiko kepada wanita jika kita kekurangan kalsium.



Manfaat Utama Ostematrix Shaklee


Menguatkan Tulang


Kalsium menghalang osteoperosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh dan gusi berdarah.


Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan dan sakit sendi serta artritis.


Meringankan Stres

Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar-debar, gementar, mimpi buruk dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.


Memperbaiki Masalah Haid

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil.


Pengalkalian Tubuh


Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.


Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik


Uniknya Ostematrix Shaklee ialah ia adalah salah satu vitamin yang dicadangkan untuk


Set Ibu Hamil Shaklee

Set Berpantang Shaklee

Set Menyusukan Shaklee


Tidak rugi anda membeli Ostematrix Shaklee kerana banyak manfaat yang boleh anda dapat dari Ostematrix Shaklee sangat berbaloi dengan wang yang anda laburkan.


Jom order dengan saya

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp : 010-2995619


Labels: