Shaklee Membantu SuriRumah Dan Pelajar


14 Julai 2014




Saya sengaja menulis tajuk Shaklee Membantu Surirumah dan pelajar. Apabila kita scroll Facebook atau melihat berita atau membaca suratkhabar lebih-lebih lagi dengan isu sekarang penduduk Gaza diserang Israel dalam waktu Ramadhan, melihat anak-anak Yatim dalam negara kita sendiri yang memerlukan bantuan sudah pasti kita nak membantu mereka kan, akan tetapi kalau kita sebagai surirumah dan pelajar yang hanya mengharapkan duit dari suami atau duit PTPTN bagaimana kita nak membantu mereka? Segalanya terhad berbanding jika kita mempunyai pendapatan sendiri, apatah lagi pendapatan kita bukan sekadar 2, 3 angka malah ia boleh jejak 4,5 angka dengan  mengusahakan perniagaan Shaklee.


Saya sering mendapat pertanyaan berapa ratus atau berapa ribu RM perlu sebagai modal Shaklee?


Jawapannya hanya RM75 sebagai yuran seumur hidup dan jika anda membuat pembelian sebanyak RM660 bersamaan dengan 200uv nilai barang, keahlian adalah percuma. 


Anda nak beli barang tapi keadaan kewangan tidak mengizinkan apakata anda kumpulkan dulu order/pesanan barang dan jumlahnya mungkin lebih atau sama RM660, kan dah untung kat situ, keahlian percuma dan dalam masa yang sama anda dapat untung runcit.


Kalau ada yang memperlekehkan ala dah ramai la yang bisnes Shaklee, sikit je bonus yang saya dapat, tahukah anda dari yang sikit tu akan menjadi banyak dengan syarat anda rajin berusaha, mungkin nilai RM30 sikit kepada anda, kalau anda sedekahkan RM30 kepada insan yang memerlukan, anda bukan sahaja dapat mengembirakan orang lain malahan anda dapat pahala, saham akhirat tu adik, kakak sekalian.



Itu cerita dapat bonus RM30, kalau dapat RM300, RM3000 dan seterusnya lagi banyak yang sahabat-sahabat sekalian dapat membantu orang lain, pengalaman sendiri tujuan asal saya jadi ahli Shaklee ialah untuk mendapat khasiat vitamin, apabila saya sendiri dapat kesannya, saya kongsikan dengan orang lain, secara tidak langsung dengan perkongsian saya dapat menarik minat orang lain untuk sama-sama menggunakan produk Shaklee dan apabila lebih banyak pembelian dibuat, bulan berikutnya dapat bonus, tak seronok ke? Seorang surirumah atau pelajar boleh dapat bonus di tengah bulan, di saat orang lain dah mengeluh gaji dah habis.


Tak yakin dengan Shaklee boleh bagi pulangan yang lumayan?


Saya sendiri sebelum mula bisnes Shaklee saya kurang yakin sebab dengan pengalaman bisnes sebelum ni yang telah banyak telan duit saya saya ragu-ragu. Akan tetapi dalam hati berbisik takkan saya nak mengalah sebelum berjuang, baiklah dengan keazaman yang tinggi saya mulakan bisnes Shaklee dengan tekad untuk berjaya., Alhamdullilah sehingga sekarang saya masih bertahan dengan bisnes Shaklee yang telah banyak membantu saya dari pelbagai segi.


Surirumah sibuk, mana ada masa nak buat bisnes Shaklee...


Helloooo....saya pun surirumah ada anak kecil, anak remaja, saya tiada pembantu rumah, semua kerja-kerja di rumah saya lakukan sendiri..dari memasak, mengemas, mendobi, menghantar dan mengambil anak sekolah...pendekata sama panjang list dengan anda semua. Takde masa? Kenapa boleh mengadap FB scroll dan scroll, sempat main game lagi tu. Apakata kita ubah dan uruskan masa kita di rumah dengan menambah pendapatan melalui Shaklee.


Ala siapa nak jaga anak kalau pegi perjumpaan Shaklee


Hah ni yang nak saya ceritakan, salah satu sebab saya sayang dan jatuh cinta dengan perniagaan Shaklee ini ialah kebanyakkan kelas samada produk, pemasaran semuanya online. Perjumpaan pun sesekali dimana anda boleh bawa ke semua anak-anak, mana ada kelas atau majlis lain boleh bawa anak-anak?


Selain itu ukhuwah sesama kami pun sangat kuat, jangan risau apabila anda daftar dengan saya sebagai ahli Shaklee saya akan bimbing anda dengan syarat anda nak belajar, rajin dan usaha yang berterusan bukan hangat sekejap dan beku.


Kelebihan Shaklee terlalu banyak , anda boleh baca di sini


Bukalah hati dan minda kita dengan Shaklee dengan niat untuk untuk membantu suami, membahagiakan anak-anak, membahagiakan ibubapa kita dan membantu lebih ramai umat Islam yang lain, siapa lagi nak membantu saudara Islam kita sendiri kalau bukan kita. Berdoalah sentiasa agar kita semua menjadi jutawan Islam yang dermawan.


Berminat nak jadi ahli Shaklee, hubungi saya dengan segera, 

Email : arnisyazila@gmail.com


The More You Share With Others, The More Valuable Your Share Will Become

Dr Forest Shaklee

Labels: