Pesanan Dr Azizan Osman Kepada Usahawan


Antara pesanan Dr Azizan Osman ialah


Selagi kita masih punya masa untuk hidup, selagi itulah kita berpeluang merancang kehidupan kita sebelum dan selepas mati nanti.


Perjalanan hidup ini merupakan satu pilihan dan ia amat singkat. Kita mungkin tidak boleh menentukan bila kita mati, tetapi kita masih boleh mencorakkan bagaimana kita hidup di dunia untuk menjamin kehidupan yang lebih bahagia di sana.



Perjalanan saya dengan Shaklee dan jatuh cinta dengan Shaklee semuanya bermula sejak kelahiran anak saya yang ketiga pada tahun 2010, saya bertekad nak menyusukan dia selama 2 tahun. Bermulalah pencarian di internet, makanan atau suplemen yang boleh membantu saya menyusukan anak.


Bertemulah saya dengan Mommy Lyna dan beliau memperkenalkan Set Menyusu Shaklee, sejak itu saya tidak berpaling lagi dan teruskan makan Shaklee dan memulakan perniagaan Shaklee hingga anak saya berumur tiga tahun setengah dan beliau berhenti menyusu dengan saya. Adakah saya berhenti makan Shaklee?


Ohh tidak sama sekali, sebab apa? Sebabnya...  dalam masa yang sama umur kita juga semakin meningkat. Ingat ya kita bukan semakin muda, tenaga semakin berkurangan pelbagai faktor menyumbang seperti stres, makan makanan yang kurang berkhasiat, kurang bersenam, pencemaran. Badan rasa berat je, kolesterol bertimbun,  kulit makin kusam, berjeragat ... uolls nak ke kelihatan tua, tak bermaya? Mesti tak nak kan, kita bukannya nak menongkat dunia tapi kita nak berikan yang terbaik untuk keluarga kita, berbakti kepada agama, masyarakat dan semuanya memerlukan tubuh yang sihat dan juga kewangan yang kukuh.


Bagi mereka yang masih merungut dengan kenaikan harga barang apakata anda dah sepatutnya bermula untuk mencari pendapatan sampingan. Saya tidak nafikan setiap perniagaan memerlukan modal dan permulaan modal bisnes dengan saya dimulakan dengan modal yang kecil sahaja, serendah RM200 sahaja bukan beribu-ribu RM. Saya faham kebanyakkan dari kita terikat dengan pelbagai komitmen yang memang menyesakkan dan kita tak sanggup untuk meminjam atau mengeluarkan simpanan yang banyak untuk memulakan perniagaan.


Kebetulan pula, pada bulan ini Shaklee menawarkan sesuatu yang Shaklee tidak pernah tawarkan kepada SID sebelum ini. Antara tawaran menarik ialah


Dengan setiap pendaftaran ahli baru dan membuat pembelian vitamin Shaklee, anda layak menerima sebotol Vitalea yang berharga RM88.75 secara PERCUMA, ya PERCUMA yang mana modalnya dibawah RM200 sahaja.




Tawaran kedua pula ialah YES (Young Entrepreneur System). Program baru yang dilancarkan oleh Shaklee Malaysia,  ini juga adalah untuk ahli baru dan anda akan terima pelbagai manfaat.


Bagaimana pula dengan ahli lama? Dapat apa? Selain dari BONUS setiap tengah bulan? Untuk makluman, tawaran YES didatangkan sekali YES pack yang mana anda boleh menikmati dengan harga yang menjimatkan, bonus tambahan dengan tambahan bonus yang sedia ada.


Tapi saya lagi cemburu dengan ahli baru yang menikmati 50% matching bonus,

Kalau dapat bonus RM1000, Shaklee bagi lagi RM500
Kalau dapat bonus RM2000, Shaklee bagi lagi RM1000
Kalau dapat bonus RM10000, Shaklee bagi lagi RM5000

Sebab ia adalah 50% matching bonus. Banyak kan siapa nak bagi, betul tak?

Tu cerita matching bonus, belum bonus naik rank, 100% enrollment matching bonus. Ini semua adalah bonus extra, belum masuk lagi Car Bonus dan peluang bercuti ke luar  negara secara percuma. Kalau saya belum menjadi member Shaklee ini adalah peluangnya, rugi tau kalau tak rebut, peluang yang hebat tidak selalu datang.


Biarlah kita bermula dengan kecil dan meningkat naik sehingga membina empayar kita sendiri. Sedikit sebanyak pendapatan dari perniagaan kita dapat membantu keluarga kita dan membantu orang lain.


Hayatilah kata-kata ini....

Semakin banyak anda memberi semakin cepat dan mudah untuk anda mencapai segala impian. The more you give, the more you get.





Dr Azizan juga ada menyatakan 

ADAKAH KITA MAHU HIUDP SEPERTI GAJAH SARKIS

Pernah anda pergi ke sarkis dan melihat gajah diikatkan pada tiang kecil dengan tali dan hanya berdiri di sana? Pernah anda tertanya-tanya mengapa gajah begitu taat dan tidak berusaha untuk berpisah daripada tiang kecil itu dengan kekuatannya?

Sejak dari kecil lagi, gajah telah terikat pada tiang dengan cara yang sama. Secara semulajadi, ia cuba melarikan diri tetapi percubaannya gagal mungkin kerana tali yang diikat pada tiang terlalu kuat. Akhirnya gajah pun menyerah.

Apabila gajah lebih tua, ia masih percaya ia tidak dapat melepaskan diri dan ia kekal berdiri di tempat yang sama walaupun ia boleh melarikan diri dengan mudah.

Seperti manusia " Dari kecik kita kena ikat, sampai tua pun dok kena ikat".

Takkan kita nak terikat selamanya, seperti Gajah Sarkis betul tak? Yang pasti kita masih belum terlewat untuk memulakan perniagaan dan perniagaan ini dapat diwarisi anak cucu kita.

Akhir kata, 7 langkah untuk hidup penuh motivasi dari Dr Azizan Osman yang perlu anda baca dan paham...




Bagi anda yang ingin mendapatka lebih banyak kata-kata motivasi dari dr Azizan Osman boleh klik sini.


Dan anda yang berminat nak memulakan perniagaan, boleh hubungi


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Labels: