HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 7



Minggu 37 - 40


Bayi Anda


Perkembangan bayi anda akan menurun apabila mendekati minggu yang ke 40 apabila bekalan plasenta semakin berkurangan. Kebanyakkan daripada lanuga dan verniks telah hilang. Bayi anda mungkin sudah mempunyai corak masa untuk berjaga dan tidur yang tertentu dan tetap dan anda mungkin mendapatinya bersambungan beberapa minggu pertama setelah dia dilahirkan.

Panjang purata bayi yang cukup tempoh kehamilannya ialah 51cm dan berat puratanya ialah 3.3kg bayi perempuan dan 3.5kg bayi lelaki.



Bayi anda berusia 38 minggu



Anda


Rasa lenguh dan sakit (akibat berat yang anda bawa dan juga tisu dan ligamen yang menjadi lembut) mungkin menjadikan hidup anda lebih sukar. Tisu menjadi lembut dan kenyal supaya bukaan faraj boleh memeri dan meregang untuk membolehkan bayi anda keluar. Ligamen yang mengikat tulang pelvis juga menjadi lembut bagi membolehkan peluasan saluran kelahiran agar adanya ruang bagi bagi bayi untuk melaluinya.


Dan ini mungkin akan menyebabkan rasa tidak selesa di ari-ari anda. anda mungkin berasa tidak sabar dan telah bersedia untuk melahirkan bayi anda. Namun demikian ingatlah bahawa hanya 5% bayi yanglahir apda tarikh yang dijangka.


Jika anda nak melihat apa yang berlaku sepanjang kehamilan boleh rujuk kepada entri berikut


HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 1

HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 2

HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 3

HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 4

HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 5

HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 6


Vitamin Shaklee untuk ibu Berpantang

Set Berpantang Shaklee


Promosi Vivix masih berlangsung, dapatkan beberapa penjimatan hebat, keahlian Shaklee percuma. Hubungi saya dengan segera.


Labels: ,