HargaSetBersalinShaklee - Kehamilan Part 6


Minggu 33 - 36

Bayi Anda

Bayi anda mula bergerak masuk ke dalam ruang pelvis pada minggu-minggu yang terakhir. Beratnya kini sekitar 2,400gm dan berukuran lebih kurang 50cm. Pergerakannya kini mungkin berkurangan kerana ruang untuknya bergerak telah mengecil.







Anda

Jika kepala bayi anda belum memasuki ruang pelvis, anda mungkin berasa sakit ditulang dada atau rasa sesak untuk bernafas menjadi semakin teruk. Apabila kepala bayi anda telah memasuki tulang pelvis, biasanya anda akan berasa lebih  selesa dan rasa pedih ulu hati mungkin akan hilang.


Selepas bayi anda memasuki ruang pelvis, pundi kencing anda pula terhimpit dan akan mendapati diri anda kerap ke bilik air pada waktu malam. Corak tidur anda mungkin terganggu kerana anda lebih sukar merasa selesa di waktu malam.

Dalam erti kata lain ianya sebagai latihan sentiasa berjaga malam semasa bayi menangis untuk menyusu  atau tidak selesa :) Sabar ya sahabat-sahabat sekalian, apabila kita menjadi ibu ada beberapa perkara yang kita perlu korbankan untuk keselesaan, kesihatan anak-anak terutamanya mereka yang ada bayi kecil.


Set vitamin Shaklee untuk ibu mengandung dan ibu berpantang antara yang terlaris dipasaran boleh dapatkan dari saya, setiap pembelian akan diberikan konsultasi percuma.


Anda juga boleh membaca keadaan anda dan bayi sepanjang minggu kehamilan, merujuk entri sebelum ini


Hargasetbersalinshaklee - Kehamilan Part 1

Hargasetbersalinshaklee - Kehamilan Part 2

Hargasetbersalinshaklee - Kehamilan Part 3

Hargasetbersalinshaklee - Kehamilan Part 4

Hargasetbersalinshaklee - Kehamilan Part 5

Labels: ,